section

Gymnázium kodaňská - ŠKOLA NA DOBRÉ ADRESE

Vzdělávat, vychovávat a předat budoucnosti všeobecně vzdělané a orientované mladé lidi.

Gymnázium Kodaňská je soukromé všeobecné osmileté (od roku 1994) a čtyřleté (od roku 2023) gymnázium a jeho zřizovatelem je Vysoká škola finanční a správní. 

Naše škola se opírá o tři základní pilíře:
1.    Jazyková vybavenost
2.    Digitální gramotnost
3.    Finanční a ekonomická gramotnost

Jazyková vybavenost: Jazyky nabízíme už od primy, a to tak, že angličtina je povinná 
a němčina/španělština volitelná. Součástí výuky jazyků jsou jazykově-poznávací zájezdy a angličtina má navíc konverzace. Naši pedagogové jsou aprobovaní, mají vysokou úroveň jazyka a poskytují velmi kvalitní výuku.

 
Digitální gramotnost: Do ŠVP byla zařazena tzv. Nová informatika, jejímž cílem je vést žáky k aktivnímu využívání informačních technologií – aby tedy mimo tabulek 
a formátování textů uměli např. i základy programování. Tato oblast byla posílena mnoha pomůckami a zkušenými vyučujícími. 


Finanční a ekonomická gramotnost: V rámci možných hranic ŠVP se žáci vzdělávají v oblastech financí a ekonomie. Ve chvíli, kdy odchází dveřmi školy vstříc novým zkušenostem, jsou vybaveni základním přehledem o fungování ekonomického systému, chápou princip nabídky a poptávky, měnovou politiku, ale také rozumí nepopulárním tématům, jako jsou daně apod. V rámci předmětu Svět práce bylo do výuky zařazeno „Podnikání nanečisto“ – Fiktivní firma.

 

Psychologické pracoviště

Klademe důraz na to, aby žák věděl, že nemusí mít obavu se svěřit nebo si nechat poradit. První na řadě bývá rodina – zpravidla rodiče, sourozenci. Pokud je problém složitější nebo se týká školy, může se žák obrátit na svého třídního učitele nebo přímo na metodičku prevence, výchovnou poradkyni nebo psycholožku. Toto pracoviště je k dispozici také rodičům a pedagogům. Samozřejmostí je spolupráce s PPP, příp. jinými institucemi dle potřeb žáka.


Individuální přístup

Vzhledem k tomu, že ve škole je jedna třída v ročníku, řadíme se spíše ke školám menším. Každý žák je u nás osobnost, která má své jméno, sourozence, rodiče, sny, přání, problémy. Nemáme zde čísla v třídnici, ale děti, které většina učitelů zná celým jménem. Plynou z toho ovšem výhody a nevýhody. Výhodou – pro žáka i rodiče – je, že je na každého žáka dobře vidět a nevýhodou pak, že je na každého žáka dobře vidět... Základem všeho je komunikace a ta u nás rozhodně nechybí.


Prostředí

Škola garantuje bezpečné komorní prostředí a přátelskou atmosféru. Díky projektům MŠMT (a nejen jim) se nám daří školu neustále zvelebovat. V uplynulých měsících jsme nakoupili mnoho pomůcek, které usnadní výuku. Investovali mnoho prostředků do vzdělání pedagogů, aby učení nebylo pro žáky mučením. A pokračujeme dál. Díky zkvalitňování produktu – tedy poskytované službě – výuky a vybavenosti učeben a školy jako takové se škola nemusí obávat nenaplnění své kapacity. Škola se stává žádanou a její popularita a dobrá pověst stoupá.

 

Kolektiv

Gymnázium disponuje mladým kolektivem, který je žákům blízký. A můžeme se dokonce pyšnit 1/3 mužů ve sboru. Mladí pedagogové jsou nakloněni změnám, jsou plní entuziasmu, energie a chuti měnit věci k lepšímu. Všichni kolegové jsou vzdělaní v oblasti pedagogiky nebo jsou nedaleko cílové pásky.

 

Projekty

Škola se věnuje projektům v rámci jednotlivých předmětů, ale i napříč nimi. Tradicí se již stala akce Mercado, Bitte, z jejíhož výtěžku žáci podporují mladou slečnu v Ugandě v jejím studiu, ale sponzorují také zvířátka v ZOO Praha. Další úspěšnou akcí je Veletrh fiktivních firem, kde žáci vyhráli hned dvě 1. místa. Za zmínku stojí hudební vystoupení, výtvarná soutěž, olympiády apod. Ve škole funguje také školní parlament a kroužek mediální výchovy. Pro žáky prvních ročníků gymnázia uskutečňujeme adaptační kurzy, žáci se zúčastňují lyžařských zájezdů a vyjíždějí také do zahraničí, kde si zdokonalují svou jazykovou gramotnost.